Marketingondersteuning 

We begeleiden producenten zodat ze op een duurzame manier meer inkomsten kunnen halen uit hun productie. Wij helpen hen om hun markten beter te begrijpen en om nieuwe mogelijkheden te onderzoeken en te benutten. Deze ondersteuning kan verschillende vormen aannemen afhankelijk van de noden: advies in marketing en business management, marketing coaching en het verlenen van marktgerelateerde informatie. Enkele voorbeelden:

  • Marketingplan voor Siyavuna in Zuid-Afrika: Samen met deze coöperatie werkten we een plan uit om de biologische groenten en fruit van hun leden te verkopen op de lokale markt. Ze brengen hun verse en gezonde producten nu rechtstreeks bij consumenten die bereid zijn er meer voor te betalen.
  • Verkoopanalyse van dadels en safraan bij kleine boeren in Marokko. Op basis van de resultaten konden we de Marokkaanse overheid adviseren over hoe ze lokale producenten kan helpen om meer en eerlijke inkomsten te halen uit hun productie.n fruit van hun leden te verkopen op de lokale markt. Ze brengen hun verse en gezonde producten nu rechtstreeks bij consumenten die bereid zijn er meer voor te betalen.

Voor meer informatie, lees de folder 'TDC verleent marketingondersteuning aan producenten' (in het Engels) of de artikels:

'Marketingondersteuning van kleine producenten in Afrika: een prioriteit van TDC'

'Data capturing: gegevens verzamelen om de markt beter te begrijpen'

of bekijk deze video's waarin vier tevreden producenten getuigen:

Lange variant : klik hier