Zij gaan voor fair trade!

TDC publiceerde een nieuwe reeks van 10 interviews met Belgische bedrijven die fairtradeproducten aanbieden. Ontdek hoe verschillende grote supermarktketens voor bepaalde producten eerlijke handel weten te verenigen met het maken van winst.

Opiniepeiling aankoop en gebruik van duurzame producten op de werkvloer

Hoeveel werkgevers kiezen voor duurzame producten op de werkvloer? Uit deze opiniepeiling in opdracht van TDC blijkt dat werkgevers minder geneigd zijn om duurzame of eerlijke producten te kiezen dan individuele consumenten: 33% van de werkgevers koopt duurzame producten tegenover 54% van de consumenten.

Congolese koffiecoöperaties in de bres voor slachtoffers seksueel geweld

In samenwerking met een lokale NGO, twee koffiecoöperaties en BTC, ontwikkelde TDC een project dat koffiecoöperaties inzet bij het verlenen van steun aan slachtoffers van seksueel oorlogsgeweld in Oost-Congo.

Marketingondersteuning van kleine producenten in Afrika

TDC coacht verschillende Afrikaanse producentengroepen op vlak van marketing. Hoewel al deze producenten erg gedreven en fier zijn op hun producten hebben ze er geen idee van welke consumenten er een eerlijke prijs voor willen betalen. Daarom ziet TDC marketingondersteuning als een prioriteit. Ons doel is niet verkopen op zich, maar trade for development.
3523
3477
3360
3318

Zoeken