Zij gaan voor fair trade!

TDC publiceerde een nieuwe reeks van 10 interviews met Belgische bedrijven die fairtradeproducten aanbieden. Ontdek hoe verschillende grote supermarktketens voor bepaalde producten eerlijke handel weten te verenigen met het maken van winst.

Opiniepeiling aankoop en gebruik van duurzame producten op de werkvloer

Hoeveel werkgevers kiezen voor duurzame producten op de werkvloer? Uit deze opiniepeiling in opdracht van TDC blijkt dat werkgevers minder geneigd zijn om duurzame of eerlijke producten te kiezen dan individuele consumenten: 33% van de werkgevers koopt duurzame producten tegenover 54% van de consumenten.

Congolese koffiecoöperaties in de bres voor slachtoffers seksueel geweld

In samenwerking met een lokale NGO, twee koffiecoöperaties en BTC, ontwikkelde TDC een project dat koffiecoöperaties inzet bij het verlenen van steun aan slachtoffers van seksueel oorlogsgeweld in Oost-Congo.

Gegevens verzamelen om de markt beter te begrijpen

Uit de evaluatie in 2014 van de TDC-marketingondersteuning bleek dat een groot aantal ontvangen aanvraagdossiers onvolledig of verkeerde ingevuld waren. Deze zwakste producentengroepen konden bijgevolg niet deelnemen aan de marketingtraining. TDC besloot daarom om een stap vooraf uit te werken: een korte vooropleiding in 'data capturing'.
3523
3477
3360
3318

Zoeken